Düşler Akademisi

“Düşlerin Gerçekleştiği Yer”

2008 yılında AYDER tarafından UNDP (Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı), Kalkınma Bakanlığı ve Türkiye Vodafone Vakfı işbirliği ile engelli ve sosyal dezavantajlı gençlerin sanat yoluyla sosyal hayatta engelsiz bir yaşama kavuşmaları amacıyla başlatılan bir sosyal sorumluluk projesidir.

Bireylerin sanat atölyelerinden ücretsiz olarak faydalanmasını sağlar.

Düşler Akademisi, engelli bireyler ve sosyal açıdan dezavantajlı gençler için bir kariyer ve deneysel platform sunan bir sanat akademisidir. Temel amacı, bu bireyleri toplumsal yaşama entegre etmek ve onlara yeteneklerini keşfetme fırsatları sunarak çocuklar ve gençler için eşit fırsatlar sağlamaktır.Farklı kültürlerden gelen bireylerin ve gönüllülerin katılımıyla, akademi kültürel bütünleşmeyi ve sosyal rehabiliteyi teşvik eder. Sosyal toplum bilinci ve gönüllülük kavramlarını tanıtarak farklılıklara saygı, uyum yeteneği, problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi, genç bireyler arasında üretkenlik ve yaratıcılığı artırma üzerine vurgu yapar. 
Düşler Akademisi, engellilik konusunda farkındalık oluşturmayı ve gönüllülük bilincinin gelişimine katkıda bulunmayı amaçlayan sanat atölyeleri ve kişisel gelişim oturumları düzenler. Genel olarak, herkesin, geçmişleri veya yetenekleri ne olursa olsun anlamlı bir şekilde katkıda bulunabileceği bir alan yaratır; bireylerin potansiyellerini keşfetmelerini teşvik eden ve topluma aktif bir şekilde katılımı teşvik eden kapsayıcı bir ortam oluşturur.

Proje Hedefleri

Engelli bireylere destek verecek sosyal bir gelişim ve sanat merkezi olmak
Sosyal hayat standartlarını iyileştirmek ve önlerindeki engellere kalıcı ve sağlıklı çözümler sunmak
Sanat aracılığıyla sosyal dışlanmayı kırmalarına, aktif ve üretken bireyler haline gelmelerine yönelik değer üretmeyi sağlamak
Bağış toplamak yerine sosyal hayata kazandırarak kendi ayakları üzerlerinde durmalarına olanak verilmesini sağlamak
İmkan verildiği zaman, bireylerin neler yapabileceğini kanıtlamak ve toplumu bilinçlendirmek

Proje Faaliyetleri

Gönüllü eğitmenlerin uygunluğu doğrultusunda; dans, dj, drama, enstrüman, film, fotoğrafçılık, kişisel gelişim, mutfak, resim, ritim, tasarım, türk işaret dili, vokal ve yoga atölyeleri için, akademik takvim belirlenir.
Akademik takvim; genellikle devlet okullarından 15 gün sonra başlar ve onlarla beraber biter.
Öğrencilerin 8 yaş ve üzerinde olması gerekmektedir. Kayıt için 1 fotoğraf, nüfus cüzdan fotokopisi ve sağlık raporu (veya Ram raporu) gerekmektedir.
Ataşehir ilçesinde oturanların ulaşımları Ataşehir Belediyesi tarafından ücretsiz sağlanır. Diğer ilçelerde oturanların, ulaşımlarını kendilerinin sağlaması gerekmektedir.
 

Proje Etkileri

Düşler Akademisi projemiz ile fiziksel ve/veya psikolojik çeşitli engelleri bulunan ya da maddi yetersizliklerinden dolayı “toplumsal dışlanmışlık” yaşayan dezavantajlı gençlere; sanat yoluyla kendilerini ifade etmeleri, yeni fikirler üretmeleri, aktif ve üretken bireyler olarak toplumda yer almaları için önemli fırsatlar sunulmaktadır.
Ataşehir’deki merkez binada, başta dans, dj, drama, enstrüman, film, fotoğrafçılık, kişisel gelişim, mutfak, resim, ritim, tasarım, türk işaret dili, vokal ve yoga atölyeleri olmak üzere, iş hayatına hazırlık, iletişim becerileri, bireysel koçluk gibi kişisel gelişim atölyeleri de bulunmaktadır.

Proje Faaliyetleri

Gönüllü bir işte kendi rızasıyla çalışmak olarak tanımlanmış olmasına rağmen, toplumumuzda sivil toplum kuruluşlarında çalışanlar gönüllü olarak algılanmaktadır. Zira gönüllü olarak çalışma esası sivil toplum kuruluşlarının var oluşunun temel unsurlarındandır. Gönüllü kişilerin en basit tanımı, yaptıkları işler için hiçbir ücret veya kazanç talep etmemeleridir. Gönüllülük, gönüllü olma durumudur. 
Toplumsal yapının tinsel anlamda güçlendirilmesi için gönüllülük önemli bir kavramdır. Ulusal afetler, toplumsal kalkınma projeleri durumlarda gönüllüler büyük önem taşır. Gönüllülük bireylere bilgi, deneyim, enerji, hoşgörü, paylaşımcılık, profesyonel yaklaşım, sorumluluk üstlenme gibi nitelikler kazandırır.
Gönüllülükte bireyler bir kazanç beklentisinde bulunmamalarına rağmen, en büyük kazanımları edindikleri yetkinliklerdir.
Düşler Akademisi, gönüllülük kavramının pekişmesi için projenin uygulanmasında gönüllülerden destek almanın yanı sıra Türkiye’de gönüllü bilincinin gelişmesi için ve daha çok gencin sosyal duyarlılık projelerinde yer alması için proje hedeflerinin her birinde gönüllülüğü bir katma değer olarak vurgulamıştır. 
Alternatif Yaşam Derneği’nin tüm projeleri gibi Düşler Akademisi projesi de gönüllülük temelleri üzerine kurulmuş olup; gönüllülere sosyal sorumluluk alanında geleceğin sosyal girişimcileri olarak görmektedir.
Bu bağlamda Düşler Akademisi:
    • Gönüllü koordinasyonunu üstelenen proje çalışanları gönüllüler için bir rol model oluşturarak klasik hiyerarşik ve mesafeli denetim sisteminden uzak bir yol izlemektedirler.
    • Projenin sadece saha çalışmalarında değil; projenin geleceğini şekillendirecek ofis çalışmalarında da gönüllülerin fikirlerini almaktadır.
    • Projenin değişik aşamalarında görevler üstlenen Düşler Akademisi gönüllüleri, sosyal sorumluluk ve proje yönetimi anlamında kişisel gelişimlerine katkıda bulunup geleceklerine yatırım yaparlar.
    • Düşler Akademisi projesi, ilişkide olduğu kurumlarda da gönüllük bilinci oluşturmakta ve bu kurum ve kuruluşlardan da gönüllü desteği almaktadır.
    • Düşler Akademisi gönüllüleri; saha ve ofis çalışmalarında olduğu kadar, kendi uzmanlık alanları çerçevesinde de projenin uygulanmasında aktif rol oynamaktadırlar.
Sonuç olarak; klasik gönüllü ve proje ekibi ilişkisinden çok bir aile bilinci oluşturmaya çalışan Düşler Akademisi projesi, katılımcıları, eğitmenleri ve proje ekibini gönüllülerle eşit haklara ve şartlara sahip birer değişim aktörü olarak görmektedir.

Gönüllü Görev Tanımı:

Saha çalışmalarında gönüllüler;
  • Atölyelerde verilen ders giriş-çıkışlarında öğrencileri yönlendirerek yardımcı olurlar.
  • Derslere katılarak eğitmenlere atölyelerde destek olurlar;

→ Yoklama almak,
→ eğitmene asistanlık yapmak,
→ eğitmenin anlattığı konuyu tekrarlamak,
→ Katılımcıların dersleri takip etmenlerine yardımcı olmak…

  • Düşler Akademisi’nin tüm faaliyetlerinde (parti organizasyonlarında, gösterilerinde ve diğer tanıtım etkinliklerinde…) proje ekibinin yanında görev alırlar.
Ofis çalışmalarında gönüllüler;
  • Proje ekibinin yoğunluğunu paylaşmak üzere çeşitli idari işlerde görev alırlar.
  • Projenin geleceğini şekillendirecek ofis çalışmalarında, uygun zamanı ve uzmanlığı olan gönüllüler aktif rol alırlar.
  • Proje planlama ve uygulama çalışmalarını birebir gözlemleme şansı bulurlar.
Genel gönüllüler;
  • Gönüllüsü olduğu atölye(ler)e zamanında katılması ve mümkün olduğunca devamsızlık yapmamaları
  • Düşler Akademisi projesinin bilinirliğini arttırmak adına çevrelerine aydınlatmaları
  • Düşler Akademisi’nin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak için, ayni, ve/veya maddi destek arayışları içerisinde olmaları
  • Düşler Akademisi projesinin etik ve sosyal sorumluluk anlayışını benimseyerek, bu prensipleri mümkün olduğunca kendi yaşamlarında uygulamaları beklenir.

Topluma katkı için sadece üretmek gerekmez, bilinçlenme ve topluma bu bilgiyi yaymak en önemli değişim aracıdır. Gönüllülerimiz engelli ve sosyal dezavantajlı gençlerin yaşam gerçekliğini çevreleriyle paylaşarak toplumsal entegrasyonun çok önemli bir parçası olurlar.

Topluma katkı için sadece üretmek gerekmez, bilinçlenme ve topluma bu bilgiyi yaymak en önemli değişim aracıdır. Gönüllülerimiz engelli ve sosyal dezavantajlı gençlerin yaşam gerçekliğini çevreleriyle paylaşarak toplumsal entegrasyonun çok önemli bir parçası olurlar.
Düşler Akademisi 10.yıl Kutlaması
Düşler Akademisi - Gönüllüler
Dünya'da Engelli olmak ve Düşler Akademisi
Dünya'da Engelli olmak ve Düşler Akademisi
Düşler Akademisi - Kurucusunun anlatımıyla